• kontakt@twojeteksty.pl

Napisz to sam! Jak napisać tekst sprzedażowy?

Napisz to sam! Jak napisać tekst sprzedażowy?

Jak napisać tekst sprzedażowy?

Profesjonalny copywriting nie polega wyłącznie na tworzeniu artykułów o interesującej zawartości, albowiem nawet najciekawszy tekst straci swoją wartość w sytuacji, gdy jest on pełen błędów ortograficznych, stylistycznych, interpunkcyjnych lub językowych. Oczywiście nie wszystkie treści publikowane w internecie muszą bezwzględnie spełniać przytoczone normy. Liczne dyskusje oraz wątki tematyczne mają z reguły charakter nieformalny, przez co ewentualne gafy użytkowników nie pociągają za sobą poważnych konsekwencji.

Jeżeli jednak tekst pełni rolę materiału promocyjnego, wszelkie błędy znacząco zmniejszają jego atrakcyjność!

Przedstawiona zależność dotyczy głównie firm, które wykorzystują teksty reklamowe do promocji swoich usług. Jeśli przedsiębiorstwo zamierza zorganizować kampanię marketingową, kwestia dostarczenia artykułów może zostać rozwiązana dwojako. Pierwszym sposobem jest zlecenie pracy copywriterowi (więcej informacji o korzyściach wynikających ze współpracy z copywriterem można znaleźć W TYM ARTYKULE). Alternatywną metodą będzie samodzielne stworzenie tekstu marketingowego. Dla niektórych osób może to być poważne wyzwanie, choć w rzeczywistości wystarczy zastosować się do kilku zasad, aby napisać ciekawy tekst dotyczący wybranego produktu lub usługi.

Jak napisać tekst sprzedażowy? Oto trzy fundamentalne zasady:

1. Skoncentruj się na korzyściach wynikających z zakupu danego produktu/usługi.

Aby sprzedaż produktu generowała zadowalające zyski, najważniejszym czynnikiem będzie zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu. Oczywiście techniki sprzedażowe to niezwykle rozbudowany temat, co z pewnością potwierdzi każdy specjalista w tej branży. Jeśli jednak chodzi o teksty marketingowe, dobrą praktyką jest pisanie w taki sposób, aby podkreślić zalety konkretnego produktu lub usługi. Innymi słowy, tekst powinien zawierać odpowiedź na pytanie – dlaczego zakup tego przedmiotu jest opłacalny? Tutaj należy wziąć pod uwagę specyfikę produktu i zapotrzebowanie określonej grupy docelowej. Przykładowo, ludzie cierpiący na nerwicę z pewnością docenią produkt, który łagodzi stres i napięcie nerwowe.

2. Wyróżnienie produktu na tle konkurencji to kluczowy czynnik.

Współczesny rynek charakteryzuje się olbrzymią dostępnością różnych dóbr i usług. Dzięki temu konsumenci otrzymują duże możliwości wyboru, co niewątpliwie jest dla nich bardzo korzystne. Nieco inaczej wygląda to w przypadku producentów, którzy zamierzają wprowadzić na rynek nowy produkt. Spora konkurencja powoduje, że potencjalny klient musi zostać dodatkowo zainteresowany najnowszą alternatywą. Przy tworzeniu tekstu warto więc pamiętać o tym, aby skrywał on w swojej treści odpowiedź na pytanie – co odróżnia prezentowany produkt od konkurencji?


3. Klienci cenią obiektywizm, dlatego rzetelne opisanie produktu z pewnością przyciągnie ich uwagę.

Ukazanie zalet danego przedmiotu stanowi nieodłączny element każdego tekstu sprzedażowego. W tym przypadku nie można jednak popadać z jednej skrajności w drugą. Przesadzone zachwalanie produktu to duży błąd, a jeszcze gorsza sytuacja ma miejsce w momencie, gdy przedstawione zalety nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Należy również unikać zbyt obszernego opisywania produktu. Zatem jak napisać tekst sprzedażowy? Konkretne informacje i realne korzyści – oto podstawa każdego artykułu marketingowego.

Pierwsze stworzone teksty mogą nie zachwycać jakością, jednak praktyka to w tym przypadku klucz do sukcesu! Jeśli artykuł przypadł Państwu do gustu, zapraszamy do lektury naszych pozostałych tekstów.

Poprzedni tekst: Ciemna strona copywritingu

 

TwojeTeksty.pl
TwojeTeksty.pl

This site is protected by wp-copyrightpro.com